The Curious Face of Nicole Κidman

Τη χρονιά που μας πέρασε, μετά από μια επαγγελματικά άσφαιρη πενταετία, η πρώτη Αυστραλέζα ηθοποιός που τιμήθηκε ποτέ με Οσκαρ (για τις «Ωρες») αναμενόταν να κάνει τη μεγάλη επιστροφή στις καλλιτεχνικές διακρίσεις, τα βραβεία και την κορυφή του box-office.

The Curious Face of Nicole Κidman

Από την Ιωάννα Παπαγεωργίου

Τη χρονιά που μας πέρασε, μετά από μια επαγγελματικά άσφαιρη πενταετία, η πρώτη Αυστραλέζα ηθοποιός που τιμήθηκε ποτέ με Οσκαρ (για τις «Ωρες») αναμενόταν να κάνει τη μεγάλη επιστροφή στις καλλιτεχνικές διακρίσεις, τα βραβεία και την κορυφή του box-office.


Η «Αυστραλία», όμως, του συμπατριώτη της (και συν-υπεύθυνου για την πρώτη της οσκαρική υποψηφιότητα με το «Μoulin Rouge») Μπαζ Λούρμαν όχι μόνο δεν της έκανε τη χάρη, αλλά της γύρισε και μπούμερανγκ. Για πρώτη φορά, πέρα από τα κουτσομπολιά και τις εικασίες (οι πιο εξωφρενικές εκ των οποίων υποστηρίζουν πως, αφενός, η Κίντμαν προσποιήθηκε τη πρόσφατη εγκυμοσύνη της και προσέλαβε αναπληρώτρια μητέρα για να φέρει στον κόσμο την κόρη της και, αφετέρου, ότι ο Λούρμαν χρησιμοποίησε ψηφιακά εφέ για να προσδώσει κινήσεις έκφρασης στο πρόσωπό της), ο συντάκτης ενός σοβαρού εντύπου σχολίασε τις αλλαγές στην εμφάνισή της: «Η Κίντμαν... με τα χείλη φουσκωμένα...» έγραψε ο Τοντ Μακάρθι στην κριτική του στο Variety.

Και όσο τρομακτική είναι η εμφανής πλέον μετάλλαξη στα χαρακτηριστικά της σταρ, άλλο τόσο τρομακτική ήταν η έως τώρα υπεκφυγή του κινηματογραφικού Τύπου να κάνει έστω μια νύξη γι αυτή. Σαν να είναι κάτι φυσικό και αναμενόμενο.

Σαφώς, η Νικόλ δεν είναι ούτε η πρώτη ούτε η τελευταία που δοκιμάζει να φρεσκάρει την εμφάνισή της, για να συνεχίσει να είναι περιζήτητη σε μια βιομηχανία πωρωμένη με τη νεότητα. Οι ειδικοί καταλογίζουν μικροεπεμβάσεις σε όλες τις συνομήλικες ή μεγαλύτερες συναδέλφους της (ακόμα και στη Μέριλ Στριπ, με τα ψηλά, νεανικά ζυγωματικά). Κάποιες τις παραδέχονται (η Τζένιφερ Ανιστον... περιποιήθηκε τη μύτη της με αφορμή μια εγχείρηση για διόρθωση διαφράγματος), κάποιες άλλες όχι (η καλογυαλισμένη Μεγκ Ράιαν και η ατυχώς, μόνιμα πλέον, συνοφρυωμένη Τζέσικα Λανγκ).

Καμία όμως του βεληνεκούς της Κίντμαν δεν άρχισε να παραμορφώνεται από τόσο νωρίς. Τα χείλη της είχαν ήδη αρχίσει να φουσκώνουν από την εποχή της «Επιστροφής Στο Cold Μountain», στα 36 της μόλις χρόνια, ενώ μέχρι τη «Διερμηνέα», δύο χρόνια αργότερα, είχε απαλλαχθεί εντελώς από τις φακίδες της και τα κόκκινα, πλούσια, σγουρά μαλλιά της. Το δέρμα της είχε αρχίσει να μοιάζει με λεπτό, εύθραυστο χαρτί, που στο προπέρσινο «Golden Compass» έδειχνε να έχει χάσει την ικανότητα να κινείται.

Απογοητευμένος συνειδητοποιούσες πως αυτό που αιχμαλώτιζε το βλέμμα σου στην οθόνη δεν ήταν η ερμηνευτική της δεινότητα αλλά η απορία του πώς, πόσο και γιατί άλλαξε. Το ατρόμητο, πανύψηλο θηλυκό, με το ατίθασο πρόσωπο, είχε αρχίσει να μεταμορφώνεται σε μια πορσελάνινη, απλησίαστη, ακούνητη και αγέλαστη κούκλα. Σαν να επιθυμούσε, θαρρείς, μετά τον χωρισμό της με τον Τομ Κρουζ να γίνει ένας άλλος, αγνώριστος άνθρωπος. Και αν στο περσινό «Μargot At The Wedding» κατάφερε να προσπεράσει το ενοχλητικά πρησμένο στόμα της και να δώσει υπόσταση σε μια γυναίκα με κοφτερό μυαλό αλλά συνηθισμένη, μέτρια εμφάνιση και αντιπαθητικό χαρακτήρα, στην «Αυστραλία» η επιτηδευμένη εμφάνισή της έπνιξε τα πάντα μέσα και γύρω της.

Είναι αδύνατο να φανταστείς την Κίντμαν του 2009 να ενσαρκώνει με την ίδια αφοπλιστική ευστοχία την Γκρέις του «Dogville» ή την Αννα της «Γέννησης». Για την ακρίβεια είναι πλέον αδύνατο να τη φανταστείς να ενσαρκώνει οτιδήποτε άλλο εκτός από μια «Μάγισσα», ένα φάντασμα («Οι Αλλοι») ή ένα αερικό. Η ίδια λέει πως οι προτεραιότητές της έχουν αλλάξει και πως το μόνο που την ενδιαφέρει πια είναι η καινούργια της οικογένεια με τον Κιθ Ερμπαν.
Δεν λέει όμως όχι ούτε στις ταινίες (αυτή τη στιγμή γυρίζει το «Νine» του Ρομπ -«Σικάγο»- Μάρσαλ) ούτε στις διαφημίσεις που της προτείνουν, με αποτέλεσμα να εκτίθεται ανεπανόρθωτα (η μετάλλαξη της είναι κωμικοτραγικά προφανής, αν συγκρίνεις την καταχώριση της για ένα διάσημο άρωμα με εκείνη για ένα ακριβό ρολόι, οι οποίες δημοσιεύονται τελευταία ταυτόχρονα στα περιοδικά lifestyle).

Ισως τελικά η ηθοποιός Κίντμαν να ήταν πολύ πιο δυνατή από τον άνθρωπο Νικόλ, που μοιάζει στοιχειωμένος από αβάσταχτες ανασφάλειες και ανάγκη αποδοχής. Ευχόμαστε, ολόψυχα, περαστικά στον άνθρωπο και εις το επανιδείν στην ηθοποιό. Γίνεται;

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ