Το ελληνικό σινεμά τρέχει

Δεν υπάρχει τίποτα που να ενώνει τις παρακάτω 19 ταινίες εκτός από το γεγονός ότι όλες είναι ελληνικές, θα βγουν στις αίθουσες από τον Σεπτέμβριο και διέθεταν μέχρι την ώρα που τυπώθηκε το τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας έστω και μία φωτογραφία.

Το ελληνικό σινεμά τρέχει

Δεν υπάρχει τίποτα που να ενώνει τις παρακάτω 19 ταινίες εκτός από το γεγονός ότι όλες είναι ελληνικές, θα βγουν στις αίθουσες από τον Σεπτέμβριο και διέθεταν μέχρι την ώρα που τυπώθηκε το τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας έστω και μία φωτογραφία. Με νέες παραγωγές να ανακοινώνονται σχεδόν καθημερινά και πυρετωδη γυρίσματα να μετατρέπουν το ελληνικό καλοκαίρι σε ένα τεράστιο στούντιο, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα επανέλθουμε πολυ συντομα και με τις υπόλοιπες ταινίες που κάνουν την επόμενη κινηματογραφική χρονιά κατά κράτος εθνική υπόθεση.

Από τη Δέσποινα Παυλάκη

Τριλογία ΙΙ: Η Σκόνη Του Χρόνου
Σκηνοθεσία: Θόδωρος Αγγελόπουλος
Πρωταγωνιστούν: Ιρέν Ζακόμπ, Γουίλεμ Νταφόε, Μισέλ Πικολί, Μπρούνο Γκαντζ

Τι πρέπει να ξέρω: Το δεύτερο μέρος της μεγαλεπήβολης τριλογίας που ξεκίνησε με το «Λιβάδι Που Δακρύζει», σε συμπαραγωγή Ελλάδας, Ρωσίας, Γερμανίας και Ιταλίας πλησιάζει πρόσω ολοταχώς προς την ολοκλήρωση, με το επερχόμενο φεστιβάλ Βενετίας να προηγείται στην κούρσα των αποκαλυπτηρίων. Τέσσερις διεθνούς φήμης πρωταγωνιστές περιπλανιούνται με φόντο την Ιστορία σε αυτό που ο σκηνοθέτης αποκαλεί «έναν ποιητικό απολογισμό του περασμένου αιώνα μέσα από έναν έρωτα που προκαλεί τον χρόνο».

«Κεντρικό πρόσωπο της ταινίας, μια γυναίκα. Η Ελένη του μύθου, η Ελένη όλων των μύθων, διεκδικείται και διεκδικεί το απόλυτο της αγάπης. Περισσότερο από κάθε άλλη φορά πριν, μια ελεγεία πάνω στην ανθρώπινη μοίρα.Εξορίες, χωρισμοί, περιπλανήσεις, δοκιμασίες της Ιστορίας. Η εξορία μακριά από την ελληνική γη. Η Ελλάδα απούσα Ιθάκη, μορφή του άδειου, το χαμένο κέντρο. Γύρω από τη σκοτεινή νοσταλγία ανοίγουν σαν ομόκεντροι κύκλοι μια σειρά από διαδοχικές ρωγμές που αγκαλιάζουν ένα-ένα τα πρόσωπα. Ρωγμές της Ιστορίας, θραύσματα Ελληνικής τραγωδίας». 

Θόδωρος Αγγελόπουλος

ΓΚΙΝΕΣ
Σκηνοθεσία: Αλέξης Καρδαράς
Πρωταγωνιστούν: Γιώργος Πυρπασόπουλος, Στέλιος Μά/νας, Μαρκέλλα Γιαννάτου

Τι πρεπει να ξερω: «Απ’ τις πολλές τις γκίνιες, σε γράψανε στο Γκίνες / και από Ευτύχη που σε λέγανε, τώρα σε λένε Γκίνες». Οκτώ χρόνια μετά τη «Ληστεία» ο Αλέξης Καρδαράς βγαίνει επιτέλους απ’ τη στενή και βρίσκει το γούρι του στο πρόσωπο του μεγαλύτερου γκαντέμη της φετινής κινηματογραφικής σοδειάς.

«Με αφετηρία έμπνευσης την Αμερική και σημείο αναφοράς τις γκανγκστερικές ταινίες του ‘30 και του ‘40, μας προέκυψε μια ταινία άκρως ελληνική που καταλήγει να παρωδεί και να παρωδείται μ’ έναν συνδυασμό δράματος και δράσης. Τα κέφια του συνεργείου ήταν αντίστοιχα του υψομέτρου, αφού τα γυρίσματα έγιναν στην ορεινή Αρκαδία».

Αλέξης Καρδαράς

Το κόκκινο σπίτι μέσα στο δάσος
Σκηνοθεσία: Αγγελος Φραντζής
Πρωταγωνιστούν: Κάτια Γκουλιώνη, Ιάκωβος Καμχής, Nathan Ρissort

Τι πρέπει να ξέρω: Η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία του Αγγελου Φραντζή, μετά το «Ρolaroid» και το «Ονειρο Του Σκύλου», παραμένει ένα μυστήριο. Κρυμμένη μέσα στο δάσος, παραμονεύει τον λύκο για να του κάνει πρόταση συνεργασίας σε ένα προκλητικό, αυτοσχέδιο αλλά και εμπνευσμένο οδοιπορικό στην εφηβική σεξουαλικότητα που ο Φραντζής κινηματογραφεί μαζί με τους συνεργάτες του στην ελληνική επαρχία, με μια φωτογραφική μηχανή στη θέση της κάμερας. Απαντώντας μάλλον οριστικά στο γιατί κανείς δεν αναζητά πια την Κοκκινοσκουφίτσα.

«Βρισκομαι ακόμη στα γυρίσματα. Είναι μια διαδικασία που δεν έχω ιδέα πού θα οδηγήσει. Εφευρίσκουμε και αλλάζουμε το σενάριο με τους ηθοποιούς κάθε μέρα. Αφήνουμε το δάσος να μας οδηγήσει. Ζούμε μέσα στη φύση. Πέντε άτομα συνεργείο και τρεις ηθοποιοί. Φιλμάρω με μια ψηφιακή φωτογραφική μηχανή. Ελευθερία 360 μοίρες. Είναι η ωραιότερη και πιο έντονη εμπειρία που είχα ποτέ»

Αγγελος Φραντζής

Δε Θα Γίνεις Ελληνας Ποτέ
Σκηνοθεσία: Φίλιππος Τσίτος
Πρωταγωνιστούν: Αντώνης Καφετζόπουλος, Αναστάσης Κόζντινε, Γιώργος Σουξες

Τι πρέπει να ξέρω: Ο γερμανοτραφής Φίλιππος Τσίτος («Μy Sweet Ηome») επιστρέφει στον τόπο του εγκλήματος (δηλαδή στην Ελλάδα) και κάνει μια ταινία γι’ αυτό που ξέρει καλύτερα: δηλαδή για τη μετανάστευση. Η μήπως όχι;

«Δεν θα επέλεγα ποτέ να κάνω μια ταινία με θέμα τους μετανάστες στην Ελλάδα γιατί απλούστατα δεν τους ξέρω. Τους Ελληνες ξέρω. Η ταινία έχει για θέμα εκείνους τους Ελληνες που ζουν μια παρασιτική, άγονη ζωή. Ο ήρωας της ιστορίας είναι ένας ανθρωπάκος που κοπροσκυλιάζει νυχθημερόν έξω από το ψιλικατζίδικο του, μέχρι που μια ωραία πρωία πληροφορείται ότι είναι τελικά Αλβανός. Και παθαίνει κρίση! Λες και το μείζον πρόβλημά του ήταν η εθνικότητα».

Φίλιππος Τσίτος

Ecce Μomo!
Σκηνοθεσία: Ανέστης Χαραλαμπίδης

Τι πρέπει να ξέρω: Μια ιδιοσυγκρασιακή ψυχοακτινογραφία χωρίς συγκεκριμένα πρόσωπα και καθορισμένους πρωταγωνιστές, εισβάλλει στο μυαλό του Μόμο κάνοντας εικόνες τη σύντομη συνάντηση του με τον θάνατο. Ο Ανέστης Χαραλαμπίδης (η μικρού του μήκους «Μη Σας Ξεφύγει Ο Δολοφόνος» είχε συμμετάσχει το 2000 στο πρόγραμμα Cinefondation του κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών) καταγράφει.

«Είναι το βιντεοημερολόγιο ενός ανθρώπου που επέζησε του κλινικού θανάτου. Το όνομά του είναι Μορρίς Μοσέ (Μόμο) και η ταινία τον επισκέπτεται πριν και μετά την αποτυχημένη απόπειρα αυτοκτονίας του - εξου και ο τίτλος «Ιδού ο Μόμο!». Πώς μου ήρθε η ιδέα; Αυτό είναι μυστικό! Πρέπει να κρατάμε και μερικά μυστικά, δεν μπορούμε να τα λέμε όλα»

Ανέστης Χαραλαμπίδης

Ισοβίτες
Σκηνοθεσία: Θόδωρος Μαραγκός
Πρωταγωνιστούν: Τάκης Σπυριδάκης, Βαγγέλης Μουρίκης

Τι πρέπει να ξέρω: Ο Θόδωρος Μαραγκός («Μάθε Παιδί Μου Γράμματα») επιστρέφει, έχοντας αφιερωθεί τα τελευταία χρόνια στο ντοκιμαντέρ, και μπαίνει στη φυλακή με το έτσι θέλω, προσπαθώντας να πείσει το δίδυμο των πρωταγωνιστών του να το σκάσουν.

«Ο ένας είναι εθελοντής ισοβίτης. Ο άλλος μπήκε φυλακή κανονικά και με το νόμο. Ο ένας είναι πεπεισμένος ότι η ζωή μέσα στη φυλακή είναι καλύτερη απ’ ό,τι έξω. Ο άλλος ονειρεύεται μακρινά ταξίδια, γλέντια και γυναίκες. Μέχρι που ο εθελοντής αποκαλύπτει στον βαρυποινίτη ότι μια μυστηριώδης επιτροπή με την επωνυμία "ΛΑΖΑΡΕ ΔΕΥΡΟ ΕΞΩ" μπορεί να σε βοηθήσει αν απαντήσεις ικανοποιητικά σε μία και μοναδική ερώτηση: ?Γιατί πιστεύεις ότι αξίζει η ελευθερία σου;».

Θόδωρος Μαραγκός

Σκλάβοι Στα Δεσμά τους
Σκηνοθεσία: Τώνης Λυκουρέσης
Πρωταγωνιστούν: Χρήστος Λούλης, Δήμητρα Ματσούκα, Γιάννης Φέρτης

Τι πρέπει να ξέρω: Ο Τώνης Λυκουρέσης μπαίνει στη χρονομηχανή μεταφέροντας το ομώνυμο μυθιστόρημα του Κωνσταντίνου Θεοτόκη και ταξιδεύει μέχρι την Κέρκυρα των αρχών του περασμένου αιώνα για να αφηγηθεί τις σχέσεις, τα κρυμμένα μυστικά και την πτώση μιας οικογένειας αντιμέτωπης με το τέλος μιας εποχής.

«Οι "Σκλάβοι Στα Δεσμά τους" φωτίζουν μια συγκεκριμένη περίοδο στην Επτάνησο των αρχών του 20ου αιώνα. Μέσα από την αφήγηση της ταινίας θέλω να αναδείξω τη διαχρονική λειτουργία ενός παρελθόντος που μας αφορά μέχρι σήμερα. Παράλληλα διεκδικώ τη δημιουργία χαρακτήρων που προβάλλουν την αέναη πάλη της ανθρώπινης επιβίωσης μέσα από πάθη, φιλοδοξίες και συγκρούσεις».

Τώνης Λυκουρέσης

Αθήνα - Κωνσταντινούπολη
Σκηνοθεσία: Νίκος Παναγιωτόπουλος
Πρωταγωνιστούν: Λευτέρης Βογιατζής, Αλεξία Καλτσίκη, Δημητρης Πουλικακος

Τι πρέπει να ξέρω: Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος κάνει οτοστόπ στο σινεμά του δρόμου, εγκαταλείποντας τις σεναριακές του ανέσεις για χάρη του εσωτερικού ταξιδιού ενός άντρα που, μετά τον πρόσφατο χωρισμό του, θα ξεκινήσει μια διαδρομή με προορισμό τη Θεσσαλονίκη για να καταλήξει τελικά στην Κωνσταντινούπολη, μετά από μια σειρά (κυριολεκτικών και μεταφορικών) παρακάμψεων.

«Είναι ίσως η πιο δύσκολη ταινία από όσες έχω γυρίσει μέχρι σήμερα, μια πραγματική περιπέτεια! Ηθοποιοί, τεχνικοί μαζί μ’ όλα τα φώτα και τα μηχανήματα, στριμωγμένοι σ’ ένα τεράστιο «Σχολικό», διασχίσαμε τη μισή Ελλάδα και καταλήξαμε στην Κωνσταντινούπολη. Ισως η μόνη υπερπαραγωγή που δεν διαφημίζει τα πλούτη της αλλά τις ελλείψεις της».

Νίκος Παναγιωτόπουλος

Τρεις Στιγμές
Σκηνοθεσία: Πέτρος Σεβαστίκογλου
Πρωταγωνιστούν: Ευγενία Δημητροπούλου, Χρήστος ΝικολάοΥ, Αντώνης Καρυστινός

Τι πρέπει να ξέρω: Μετά τη ρώσικη πρωτοπορία του «Ανέμου Στην Πόλη», ο Πέτρος Σεβαστίκογλου βγαίνει από την κινηματογραφική ομίχλη των 11 τελευταίων χρόνων και βρίσκει ξανά τον δρόμο προς τη μυθοπλασία, αφήνοντας έναν θρύλο να σταθεί αφορμή για το ραντεβού δύο νέων. Η ιστορία τους ξεδιπλώνεται σε έξι πρόσωπα, τρία ζευγάρια και τρεις διαφορετικές ηλικίες.

«Κάθε είκοσι χρόνια ένας κομήτης χαράζει στην επιφάνεια μιας λίμνης ένα φωτεινό μονοπάτι. Αυτοί που αγαπιούνται μπορούν να το διασχίσουν περπατώντας πάνω στα νερά. Σε μια εποχή που ο συμβιβασμός έχει καθιερωθεί σαν τρόπος ζωής, ο Ερωτας μπορεί να είναι η μόνη ουσιαστικά ανατρεπτική δύναμη που έχει απομείνει».

Πέτρος Σεβαστίκογλου

ΠΕΡΑ ΚΑΣΣΙΡΟΣ
Σκηνοθεσία: Σοφία Παπαχρήστου
Πρωταγωνιστούν: Δημήτρης Πιατάς, Νίκος Ζωϊόπουλος, Πελαγία Φυτοπούλου

Τι πρέπει να ξέρω: Η Σοφία Παπαχρήστου («Τα Χρυσά Μήλα Των Εσπερίδων») αποκτά πολυεθνικές σκοτούρες, αναλαμβάνοντας ανύπαρκτο δημόσιο έργο σ’ ένα νησί με μοναδικές συντεταγμένες τη φαντασία της.

«Ο Πέτερ είναι ένας Γερμανός μηχανικός με ευρηματικές ιδέες, φυλακισμένος σε αδίστακτη πολυεθνική που του αναθέτει την επίβλεψη κατασκευής αποτεφρωτήρα στην ξεχασμένη Πέρα Κάσσιρο. Μόνο που οι λιγοστοί αλλά ιδιόρρυθμοι Περακασσιώτες δεΝ γουστάρουν τους ξένους. προτιμούν να έχουν την ησυχία τους, να επιδίδονται μετά μανίας σ’ ένα παράξενο «άθλημα» ονόματι Μπιλόμπα και να εισπράττουν χρήματα από τις τοπικές αρχές για έργα που δεν πρόκειται να ολοκληρωθούν ποτέ».

Σοφία Παπαχρήστου

Αθανασία
Σκηνοθεσία: Πάνος Καρκανεβάτος
Πρωταγωνιστούν: Μαρίνα Καλογήρου, Γιώργος Καραμίχος, Αγγελική Παπούλια

Τι πρέπει να ξέρω: Ο Πάνος Καρκανεβάτος («Χώμα Και Νερό») επιστρατεύει διεθνή συμπαραγωγή (Ελλάδα, Καναδάς, ΗΠΑ, Ολλανδία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο), γυρίζει σε Νίσυρο και Νέα Υόρκη και ακολουθεί δυο γυναίκες - κόρη και μάνα - στο δρόμο προς τους άντρες της ζωής τους. Μια μεθυστική πρόσμειξη αρσενικής έμπνευσης και θηλυκής απόδοσης.

«Στο παρόν, μία νεαρή Ελληνοαμερικανίδα ξεκινάει από τη Νέα Υόρκη ένα ταξίδι επιστροφής στο μυστικό παρελθόν της μητέρας της, Αθανασίας, αναζητώντας τον πατέρα που δεν γνώρισε ποτέ. Στο παρελθόν, σε μια ιδιότυπη, σκληρή, μητριαρχική κοινωνία η νεαρή Αθανασία θα παλέψει για να βρει μια θέση στη ζωή και τον έρωτα. μια ταινία για τους απρόβλεπτους δρόμους της αγάπης».

Πάνος Καρκανεβάτος

ΒΑΝΚ ΒΑΝG
Σκηνοθεσία: Αργύρης Παπαδημητρόπουλος
Πρωταγωνιστούν: Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, Δημήτρης Ημελλος, Κώστας Βουτσάς

Τι πρέπει να ξέρω: Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος στοιχηματίζει στο ανεξάντλητο χιούμορ της ελληνικής αλλοφροσύνης και σεναριογραφεί ενάντια στη λογική της ατάκας, βοηθώντας δυο αδέρφια να πιάσουν επιτέλους την καλή. Στη σκηνοθεσία ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος, (δική του η μικρού μήκους «Εκκρεμές» του 2003) κάνει το σενάριο του ηθοποιού πραγματικότητα, ενώ η Village Films στο ρόλο του παραγωγού υπόσχεται γεμάτες αίθουσες.

«Το ''ΒΑΝΚ ΒΑΝG'' περιέχει δράση, χιούμορ και αληθινούς χαρακτήρες. Δεν ξέρω σε τι διαφοροποιείται από την πρόσφατη εγχώρια παραγωγή κωμωδιών, ξέρω όμως ότι πηγάζει από μια ανάγκη που είχαμε όλοι να κάνουμε μία ταινία που να μην βασίζεται σε φτηνά αστεία, όσο στις καταστάσεις που βιώνουν οι χαρακτήρες και να κάνει τον θεατή να φύγει από την αίθουσα με το χαμόγελο στα χείλη».

Βασίλης Χαραλαμπόπουλος

Χορεύοντας Στον Πάγο
Σκηνοθεσία: Σταύρος Ιωάννου
Πρωταγωνιστούν: Ελένη Βεργέτη, Μαρία Πρωτόπαππα

Τι πρέπει να ξέρω: Ο Σταύρος Ιωάννου («Κλειστοί Δρόμοι») επιστρατεύει την επιμονή του ντοκιμαντερίστα συλλέγοντας αληθινές ιστορίες για μια ολοζώντανη ταινία μυθοπλασίας την Πρωτοχρονιά του 1999.

«Τρεις γυναίκες από τρεις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης εναποθέτουν τις ελπίδες τους σ’ έναν ανησυχητικό συνοδό λαθρομεταναστών, που τις οδηγεί προς το ''ελληνικό τους όνειρο'' μεσ’ από δύσβατα ορεινά μονοπάτια. Στην ερημιά των βουνών θα γίνουν έρμαιο στα χέρια του».

Σταύρος Ιωάννου

Μικρό Εγκλημα
Σκηνοθεσία: Χρίστος Γεωργίου
Πρωταγωνιστούν: Αρης Σερβετάλης, Βίκυ Παπαδοπούλου

Τι πρέπει να ξέρω: Οι φαντασιώσεις νεαρού μπάτσου περί λυσσαλέων κυνηγητών επιβραβεύονται με δυσμενή νησιωτικό διορισμό στη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία του Γεωργίου μετά το «Κάτω Από Τ’ Αστρα».

«Ηθελα να σκηνοθετήσω ένα αντίδοτο στην κουρασμένη φόρμουλα των σκληρών αστυνομικών στους δρόμους της Νέας Υόρκης με την ασταμάτητη βία και τα πολύπλοκα εφέ. Το ''Μικρό Εγκλημα'' είναι μια κωμωδία αντι-αστυνομικού χαρακτήρα!».

Χρίστος Γεωργίου

Carousel
Σκηνοθεσία: Σταμάτης Τσαρουχάς
Πρωταγωνιστούν: Σοφία Σωτηρίου, Τάκης Μόσχος

Τι πρέπει να ξέρω: Ο Σταμάτης Τσαρουχάς («Οι Γενναίοι Της Σαμοθράκης») το «γυρίζει» από την κωμωδία στο δράμα, γυρίζει την Ελλάδα και τα πάνω κάτω στην αφανισμένη κινηματογραφική καριέρα του Τάκη Μόσχου. Θέμα του οι ψυχολογικές επιπτώσεις των ατόμων που έχουν υποστεί σεξουαλική κακοποίηση στα εφηβικά τους χρόνια.

«Σήμερα πιστεύω πως το κοινό έχει ανάγκη και από μία καλή δραματική ταινία εκτός από κωμωδίες».

Σταμάτης Τσαρουχάς

Ο Αρσιβαρίστας Και ο Αγγελος
Σκηνοθεσία: Ελένη Αλεξανδράκη
Πρωταγωνιστούν: Δημήτρης Μπίτος, Σιδερής Κοντογιάννης, Λυδία Κονιόρδου

Τι πρέπει να ξέρω: Η Αλεξανδράκη επιστρέφει στη Νίσυρο μετά την παπαδιαμαντική «Νοσταλγό» με την πιο φιλόδοξη ταινία της. Γυρισμένη σε σινεμασκόπ που κόβει την ανάσα αφηγείται την ιστορία ενός Αθηναίου παραγωγού που έρχεται στο νησί για να στήσει ένα πολυθέαμα στον κρατήρα του ηφαιστείου. Εκεί θα βρεθεί σε σύγκρουση με τον μόνιμο κάτοικο του ηφαιστείου, έναν περίεργο άντρα με το παρατσούκλι «Ο Αρσιβαρίστας» την ίδια στιγμή που μία ταινία μέσα στην ταινία μετατρέπει ολόκληρο το νησί σε ένα σύμπαν που ισορροπεί ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία.

«Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, αλλά και τώρα που βρίσκομαι στη διαδικασια του μοντάζ, παρακολουθώ τους ήρωές μου να ξεδιπλώνουν τους πραγματικους χαρακτήρες τους, νιώθοντας γι’ αυτούς μια τεράστια αγάπη που με πλημμυρίζει και επιπροσθετα μου δημιουργεί μια υπέροχη ευδαιμονία».

Ελένη Αλεξανδράκη

Μικρές Ελευθερίες
Σκηνοθεσία: Κώστας Ζάπας
Πρωταγωνιστούν: Αντώνης Παπαδόπουλος, Μάρλεν Σα/τη, Αλέξανδρος Τούντας

Τι πρέπει να ξέρω: Μπορεί ο Κώστας Ζάπας να φιγουράρει στη λίστα της διάσημης ευρωπαϊκής εταιρείας παραγωγής Zentropa, πλάι στις νέες ταινίες του Λαρς φον Τρίερ και του Τόμας Βίντερμπεργκ, η ιστορία του όμως εξελίσσεται στην ελληνική επαρχία όπου ένας αυταρχικός άντρας εμπορεύεται μετανάστες και νεαρές ιερόδουλες από τις βαλκανικές χώρες, εκπορνεύοντας χωρίς κανένα δισταγμό την ανήλικη κόρη του Φανή.

«Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα σε έναν Ελληνα ορθόδοξο κι έναν Εβραίο, ’ή σ’ έναν χριστιανό του αμερικάνικου νότου κι έναν προτεστάντη που ακόμα σκοτώνονται για το δόγμα; Η απάντηση είναι απλή. Καμία. Ανάμεσα στη Φανή του σήμερα και την «Ιφιγένεια» της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας μεσολαβεί μόνο η καθημερινότητα της σύγχρονης ζωής. ''Μικρές ελευθερίες'' δηλαδή».

Κώστας Ζάπας

Ricordi Μi
Σκηνοθεσία: Στέλλα Θεοδωράκη
Πρωταγωνιστούν: Θεοδώρα Τζήμου, Λάζαρος Γεωργακόπουλος

Τι πρέπει να ξέρω: Η Στέλλα Θεοδωράκη («Παρά Λίγο, Παρά Πόντο, Παρά Τρίχα») ακολουθεί την ηρωίδα της, Φανή, η οποία πρέπει να βρει τρόπο να ξεπεράσει την απώλεια του συζύγου και του παιδιού της.

«Ζούμε σε μια εποχή και σε μια πόλη (Αθήνα) οπου χάνουμε εύκολα τη μνήμη μας. Από αυτή τη διαπίστωση ξεκίνησε η ιδέα της ταινίας. Μόνο που επικεντρώθηκε στην απώλεια μνήμης που μπορεί να προκαλέσει ένα γεγονός που μας πονάει. Πόσο θα μας απελευθέρωνε μια διαδικασία επαναφοράς της μνήμης; Τι σημαίνει ''να με θυμάσαι'' ’η έστω ''να μην με ξεχνάς''. Τι σημαίνει γι’ αυτούς που αγαπήσαμε και για την πόλη που ζούμε; Πάνω σ’ αυτή τη σκέψη δούλεψα την αφήγηση της ταινίας».

Στέλλα Θεοδωράκη

Στρέλλα
Σκηνοθεσία: Πάνος Χ. Κούτρας
Πρωταγωνιστούν: Μίνα Κυνηγού, Γιάννης Κοκκιασμένος, Μπέττυ Βακαλίδου

Τι πρέπει να ξέρω: Ο Πάνος Χ. Κούτρας στρελλά-θηκε! Εκεί που είχε χωνέψει επιτέλους το «Γιγαντιαίο Μουσακά» του και ένιωθε πανέτοιμος να αντιμετωπίσει την «Αληθινή Ζωή», κόπηκε δις από το ΕΚΚ και ξανακύλησε στην (καλά φυλαγμένη από την ανεξάρτητη παραγωγή) ιστορία ενός μεσήλικα αποφυλακισμένου με μία νεαρή τρανσέξουαλ.

«Το βράδυ πάλι κοιμήθηκα χάλια. Δεν πήρα παραπάνω Rivotril γιατί είχα πιει αρκετά. Υπάρχει ακόμα κάποιος έλεγχος. Ουφ. Η αγωνία του μοντάζ είναι μακριά, υπόγεια και ύπουλη. Κάθε βράδυ γυρίζω σπίτι σαν τον ακροβάτη που μόλις επέζησε ένα επικίνδυνο τραπέζι. Χρωστάω πολλά λεφτά, πολλές εικόνες, πολύ αγάπη και φυσικά χρωστάω της Μιχαλούς. Αναρωτιέμαι πόσες φορές έχω πεθάνει σ’ αυτή την ταινία πάλι χωρίς να το ξέρω».

Πάνος Χ. Κούτρας

ΜΟΛΙΣ ΑΡΧΙΣΑΝ

Ο Μιχάλης Ρέπας και ο Θανάσης Παπαθανασίου επιστρέφουν πέντε χρόνια μετά το «Οξυγόνο» με μια κωμωδία για τα γυρίσματα μιας καλλιτεχνικής ταινίας που θα μπορούσε να είναι... «τσόντα» Τίτλος της «Αυστηρώς Κατάλληλο».

Ο Βαρδής Μαρινάκης με μια ιστορία γοτθικών, σχεδόν, διαστάσεων, πηγαινοέρχεται μεταξύ Ρουμανίας - Ελλάδας για τα γυρίσματα του σεναριακά ριψοκίνδυνου σχεδίου με τίτλο «Μαύρο Λιβάδι».

Ο Σύλλας Τζουμέρκας ετοιμάζεται για την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, καταγράφοντας το χρονικό μιας υιοθεσίας στη «Χώρα Προέλευσης».

Ο «Ηλίας του 16ου» άλλαξε χέρια. Από τον Κώστα Καπάκα πέρασε στο Νίκο Ζαπατίνα.

Η Ελένη Ράντου ενισχύει το σενάριο της θεατρικής της επιτυχίας «Μαμά Μην Τρέχεις» και αναθέτει την κινηματογραφική ανάβαση μέχρι τη μεγάλη οθόνη στον Θοδωρή Παπαδουλάκη.

Ο Σταύρος Καπλανίδης γυρνάει και ξενυχτάει. Η «Καντίνα» σε σενάριο Σταύρου Τσιώλη βρίσκεται κοντά στην ολοκλήρωσή της.

Ο Γιάννης Ξανθόπουλος θέλει «5 Λεπτά Ακόμη» για να ξεκινήσει τα γυρίσματα της νέας του ταινίας και είμαστε σίγουροι ότι «Ολα Θα Πάνε Καλά».