Χρόνια πολλά Πενέλοπε Κρουζ: Διαλέγουμε 14 αγαπημένες ταινίες της

49 ετών σήμερα η σπανιόλα μούσα των τελευταίων δύο δεκαετιών, που με δουλειά, επιλογές και... Πέδρο στρογγυλοκάθεται στις πρώτες θέσεις του σύγχρονου ερμηνευτικού στερεώματος.

Από τον Ηλία Δημόπουλο
Χρόνια πολλά Πενέλοπε Κρουζ: Διαλέγουμε 14 αγαπημένες ταινίες της

 

Δεν είναι πολλές σαν την Μαδριλένα Πενέλοπε - για την ακρίβεια σαν θηλυκό έρεισμα στο παγκόσμιο στερέωμα δεν είναι ούτε μία στην ιστορία του ισπανικού σινεμά! Από το 2001, που είναι η χρονιά που σημειώνεται η μεγάλη καμπή και έρχεται (και) στο Χόλιγουντ, η Κρουζ έχει στο ενεργητικό της τέσσερις υποψηφιότητες για Όσκαρ κι ένα βραβείο (για το «Βίκυ Κριστίνα Μπαρτσελόνα» του Γούντι Άλεν, η πρώτη και μόνη Ισπανίδα που έχει βραβευθεί), τέσσερις υποψηφιότητες για Χρυσές Σφαίρες, ενώ στην Ευρώπη έχει σαρώσει Κάννες, Βενετία, Ντονατέλο, Σεζάρ συνεισφοράς (!), Γκόγια (14 υποψηφιότητες - 3 βραβεύσεις!) και βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας.

Με τον Πέδρο Αλμοδόβαρ είναι μια σχέση καλλιτεχνικής ζωής, με το «Volver» να είναι άλλη μια καμπή που την αποκάλυψε διεθνώς (κάποιοι είχαν παραλληλίσει και με την Άννα Μανιάνι, ανόμοια τα μεγέθη), έχουν συνεργαστεί 6+1 φορές (το +1 για το cameo του «Δεν Κρατιέμαι») και μαζί του είναι μια σεμνή κι εκρηκτική μαζί μαθήτρια του σινεμά. Για τον Πέδρο, απλά (...) είναι αυτή που επέλεξε να υποδυθεί τη νεαρή μητέρα του στο εξαιρετικό «Πόνος και Δόξα».

Η Κρουζ, εργατικότατη (πάνω από  70 συμετοχές ήδη σε παραγωγές από όλον τον κόσμο), έχει κρατήσει ένα ανθρώπινο δημόσιο προφίλ, έχει αποτελέσει πρόσωπο μεγάλων εταιρειών καλλυντικών, έχει θορυβήσει ελάχιστα με ερωτικές ιστορίες (ήταν με τον Τομ Κρουζ επί μια τριετία), η φιλανθρωπική της δράση είναι εκτεταμένη και αθόρυβη εδώ και δεκαετίες, ενώ είναι παντρεμένη με τον Χαβιέ Μπαρδέμ (συμπρωταγωνιστούσαν στο ντεμπούτο της στο «Jamon Jamon»!) κι έχουν δύο παιδιά.

  • «Άνοιξε τα Μάτια» (Abre los ojos, 1997) του Αλεχάντρο Αμενάμπαρ
    «Άνοιξε τα Μάτια» (Abre los ojos, 1997) του Αλεχάντρο Αμενάμπαρ
  • «Το Κορίτσι των Ονείρων Σου» (La niña de tus ojos, 1998) του Φερνάντο Τρουέμπα
    «Το Κορίτσι των Ονείρων Σου» (La niña de tus ojos, 1998) του Φερνάντο Τρουέμπα
  • «Vanilla Sky» (2001) του Κάμερον Κρόου
    «Vanilla Sky» (2001) του Κάμερον Κρόου
  • «Blow» (2001) του Τεντ Ντέμι
    «Blow» (2001) του Τεντ Ντέμι
  • «Το Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι» (2001) του Τζον Μάντεν
    «Το Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι» (2001) του Τζον Μάντεν
  • «Μείνε Ακίνητη» (Non ti muovere, 2004) του Σέρτζιο Καστελίτο
    «Μείνε Ακίνητη» (Non ti muovere, 2004) του Σέρτζιο Καστελίτο
  • «Γύρνα Πίσω» (Volver, 2006) του Πέδρο Αλμοδόβαρ
    «Γύρνα Πίσω» (Volver, 2006) του Πέδρο Αλμοδόβαρ
  • «Vicky Cristina Barcelona» (2008) του Γούντι Άλεν
    «Vicky Cristina Barcelona» (2008) του Γούντι Άλεν
  • «Ραγισμένες Αγκαλιές» (Los abrazos rotos, 2009) του Πέδρο Αλμοδόβαρ
    «Ραγισμένες Αγκαλιές» (Los abrazos rotos, 2009) του Πέδρο Αλμοδόβαρ
  • «Ο Συνήγορος» (The Counselor, 2013) του Ρίντλεϊ Σκοτ
    «Ο Συνήγορος» (The Counselor, 2013) του Ρίντλεϊ Σκοτ
  • «Το Ξέρουν Όλοι» (Todos lo saben, 2018) του Ασγκάρ Φαραντί
    «Το Ξέρουν Όλοι» (Todos lo saben, 2018) του Ασγκάρ Φαραντί
  • «Πόνος και Δόξα» (Dolor y Gloria, 2019) του Πέδρο Αλμοδόβαρ
    «Πόνος και Δόξα» (Dolor y Gloria, 2019) του Πέδρο Αλμοδόβαρ
  • «Παράλληλες Μητέρες» (Madres Paralelas, 2021) του Πέδρο Αλμοδόβαρ
    «Παράλληλες Μητέρες» (Madres Paralelas, 2021) του Πέδρο Αλμοδόβαρ

Να είναι γερή.

Τα 1000 πρόσωπα της Ελένα Μπόναμ ΚάρτερΣίρσα Ρόναν: Μία «μικρή κυρία» μεγάλων ερμηνειών