Pixar, Χίτσκοκ και Πρόστυχα Γράμματα (Ελληνικό box-office, Τετραήμερο 04/07/24 - 07/07/24)

Τα «Μυαλά που Κουβαλάς» έγιναν και επισήμως η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία του 2024 μέχρι στιγμής, ο «Σιωπηλός Μάρτυρας» παραμένει εγγύηση, ενώ η Ολίβια Κόλμαν φέρνει το πρώτο θερινό hit στην κατηγορία του ενήλικου crowdpleaser.

Από τον Γιάννη Βασιλείου
Pixar, Χίτσκοκ και Πρόστυχα Γράμματα (Ελληνικό box-office, Τετραήμερο 04/07/24 - 07/07/24)

Πριν πανικοβληθούμε για το συνολικό νούμερο του τετραημέρου (79.718), πρέπει να λογαριάσουμε πως ήταν κουτσουρεμένο, καθώς την Πέμπτη ακυρώθηκαν οι προβολές σε αρκετά θερινά, κάτι που προκύπτει και από τη μεγάλη διαφορά στις ημερήσιες επιδόσεις – 10.645 τα εισιτήρια της Πέμπτης, 17.154  την Παρασκευή που οι καιρικές συνθήκες κάπως αποκαταστάθηκαν, 28.722 το Σάββατο και 23.197 την Κυριακή. Για τα «Μυαλά που Κουβαλάς 2» σας έχουμε πει ότι δύσκολα θα τα εκτοπίσει κάποιος από την πρώτη θέση του box-office μέχρι να έρθει το «Deadpool vs Wolverine» αν και την ερχόμενη Πέμπτη θεωρητικά υπάρχουν αρκετοί μνηστήρες. Η ταινία πέρασε και επισήμως στην πρώτη θέση του box-office για το 2024 και συνεχίζει ακάθεκτη. Μέχρι το τέλος της καριέρας της θα δούμε νούμερα που παραπέμπουν σε προ-πανδημικούς καιρούς.

Στη δεύτερη και στην τρίτη θέση του top-10 συμβαίνει το εξής ενδιαφέρον. Το «Hit Man» έκανε εκτεταμένο άνοιγμα και τα 8.893 εισιτήρια που έφερε από 57 αίθουσες είναι σίγουρα ένα συμπαθές αποτέλεσμα. Την ίδια ώρα τα «Μικρά Πρόστυχα Γράμματα» έκοψαν 8.803 εισιτήρια στη δεύτερη εβδομάδα τους από πολύ λιγότερες αίθουσες. Θεωρούμε ότι υπήρξε ένας κανιβαλισμός εδώ, καθώς η μία ταινία έφαγε αίθουσες και προβολές από την άλλη, κάτι που θα μπορούσε να έχει αποφευχθεί με έναν πιο συνετό προγραμματισμό. Το ερμηνευτικό μπρα ντε φερ των Ολίβια Κόλμαν και Τζέσι Μπάκλεϊ, πάντως, έχει φτάσει ήδη τα 28.557 εισιτήρια -δικαιωνόμαστε που κάναμε λόγο για νούμερα «Μεγάλου Αφεντικού» στην προηγούμενη ανάλυσή μας. Το ζήτημα είναι να κρατήσει και αίθουσες, καθώς οι ανειλημμένες υποχρεώσεις είναι πολλές – και οι κυκλοφορίες ακόμα περισσότερες.

Άλλες παρατηρήσεις:

-Ο χιτσκοκικός «Σιωπηλός Μάρτυρας» παραμένει σταθερή αξία, σημειώνοντας το μεγαλύτερο άνοιγμα επανέκδοσης για το φετινό καλοκαίρι. Βοήθησαν τα καλά μαγαζιά που παιζόταν, αλλά πολύ περισσότερο βοήθησε η ίδια η ταινία. Όσο κι αν γκρινιάζουν μερικοί, κάποιες επιλογές παραμένουν εγγύηση - να θυμίσουμε ότι η «Καζαμπλάνκα» είχε σκίσει πρόπερσι.

- Αναμενόμενα χαμηλό το άνοιγμα της «MaXXXine», όπως έχουμε ξαναγράψει αρκετές φορές, το brand name της Α24 εισπρακτικά δεν σημαίνει απολύτως τίποτα στη χώρα μας.

-Ο «Νυχτερινός Εκφωνητής» σημείωσε πτώση μόλις 6 % και τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές μάλλον έχει περάσει ήδη τα δέκα χιλιάδες εισιτήρια. Να δεις που θα κονταροχτυπηθεί για τη θέση της εμπορικότερης ελληνικής ταινίας του καλοκαιριού με το «Καλοκαίρι της Κάρμεν», το οποίο βρίσκεται στα 12.480 εισιτήρια αυτή τη στιγμή και παρουσιάζει σημάδια κάμψης, αλλά ετοιμάζει ρελάνς τον άλλο μήνα και δύσκολα δεν θα περάσει το φράγμα των 15 χιλιάδων εισιτηρίων.  

- Σε ένα άτυπο φόρο τιμής στον θεσμό της β’ προβολής, εμφανίστηκαν ξανά η «Ανατομία μιας Πτώσης» και τα «Πεσμένα Φύλλα» για μια guest εμφάνιση. Η πρώτη έχει φτάσει τα 71.000 εισιτήρια ακριβώς, η δεύτερη τα 37.307. Αμφότερες μεγάλες επιτυχίες στην κατηγορία τους, μέχρι στιγμής η θερινή σεζόν δεν μας έχει φέρει αντίστοιχες.

Δείτε αναλυτικά το top-10:

1.«Τα Μυαλά που Κουβαλάς 2», 38.156 εισιτήρια, 173 οθόνες (Σύνολο: 486.433) 
2.«Hit Man», 8.893 εισιτήρια, 57 οθόνες 
3.«Μικρά Πρόστυχα Γράμματα», 8,803 εισιτήρια, 41 οθόνες (Σύνολο: 28.557)
4.«Ενα Ησυχο Μέρος: Ημέρα Πρώτη», 3.777 εισιτήρια, 48 οθόνες (Σύνολο: 18.107)
5.«Σιωπηλός Μάρτυρας», 2.854 εισιτήρια, 7 οθόνες
6.«MaXXXine», 2.697 εισιτήρια, 44 οθόνες
7.«Bad Boys: Ride or Die», 1.997 εισιτήρια 15 οθόνες (Σύνολο: 40.736)
8.«Νυχτερινός Εκφωνητής», 1.846 εισιτήρια, 12 οθόνες (Σύνολο: 9.620)
9.«Ο Πάντα-Πανγκ στην Αφρική», 1.525 εισιτήρια, 36 οθόνες (Σύνολο: 5.446)
10.«Κάθε Πέρυσι και Καλύτερα», 1.242 εισιτήρια, 15 οθόνες

Αποκλειστικό: Ο Γκλεν Πάουελ και το καστ του «Twisters» μας βάζουν στο «μάτι του κυκλώνα»Τομ Χανκς: Ο δρόμος της ανεκτίμητης απλότητας